• 21 Bieg Powiatowy w mieście Frankenberg  (26.04.2013r - 28.04. 2013 r.)

• W piątek o godzinie 11.15 wyjechaliśmy na nasz już czwarty bieg do Powiatu partnerskiego Mittelsachsen.
            W koszarach Wettiner-Frankenberg  byliśmy koło godziny 18.30. Po wspólnej kolacji i rozpakowaniu bagaży,  postanowiliśmy poznać bliżej teren wojskowy oraz miasto. W sobotę po śniadaniu wyjechaliśmy na Sp.-platz ,,Jahnkampfbahn” . Zgłosiliśmy się w biurze zawodów oraz odebraliśmy naszą pałeczkę sztafetową z numerem 73. Po rozgrzewce czekaliśmy już tylko na wystrzał startowy starosty powiatu Mittelsachsen, aby rozpocząć nasz bieg. Do biegu zgłosiło się 85 sztafet z różnych regionów Niemiec. Każda sztafeta składała się z ośmiu zawodników, którzy pokonywali odpowiednio dystans:  4,6km., 3,1km., 1,2km.,4,6km., 3,1km., 1,2km., 4,6km., 3,1km. Naszą drużynę reprezentowali uczniowie Szkół Ponadgimnazjalnych, gdzie organem prowadzącym jest Starostwo Powiatowe w Gliwicach, które również gościło we Frankenbergu.

Nasza drużyna i w tym roku nie zawiodła, uplasowała się na wysokim 7 miejscu. Jest to  najlepszy wynik jaki dotychczas udało nam się uzyskać w tych zawodach.

W klasyfikacji zaproszeni goście zajęliśmy 2 miejsce oraz  jako Urząd
            najwyższe 1 miejsce . Wszyscy byliśmy zadowoleni z biegu i wyniku naszych chłopców. Zespół Szkół Zawodowych nr 2 w Knurowie reprezentowali: Emil Jakubowski z kl. II LO oraz Jarosław Skrzypa
             z kl III G. Po wyczerpującym  i trochę deszczowym dniu, wróciliśmy do koszar  na wspólne grillowanie. W niedzielę pojechaliśmy na wycieczkę do zamku Augustusburg. Po zwiedzeniu zabytków,  zjedliśmy obiad i wyruszyliśmy do domu. Mimo, że  pogoda nam w tym roku nie dopisała, a warunki atmosferyczne utrudniały bieg, uczniowie pokazali siłę charakteru i waleczność na stadionie. Zadowoleni i dumni z siebie wróciliśmy do Polski.

Opiekun drużyny: mgr Monika Wróbel

• 20 BIEG POWIATOWY – FREIBERG 28.04.2012 r.

• 27.04-29.04.2012r. uczniowie szkół powiatowych wyjechali do Niemiec na zawody w biegu sztafetowym. W tym roku zakwaterowani byliśmy w Centrum Szkół Zawodowych we Freibergu-Zug. Po przyjeździe udaliśmy się wszyscy na wspólną kolacje a następnie na spacer po mieście. W sobotę po śniadaniu udaliśmy się na ,,Platz der Einheit” we Freibergu. Bieg zaczynał się o dopiero o 13.30, więc  korzystając z czasu jaki jeszcze mieliśmy, zapoznaliśmy się z trasami biegu. W biegu startowało 82 sztafety, każda z nich chciała pobiec jak najlepiej i zdobyć pierwsze miejsce.

Nasz upór i sportowa walka pozwoliły zająć wysokie dziewiąte miejsce. W tym roku udało nam się zająć dwa pierwsze miejsca w kategorii gości zaproszonych oraz jako urząd-firma. W tych kategoriach startowało dziesięć drużyn. Cieszyliśmy się z zajęcia tych dwóch pierwszych miejsc. Naszą szkołę reprezentowali Emil Jakubowski z I LO oraz Dawid Kostrubała z klasy Iwa. Pogoda nam dopisała było słonecznie  i ciepło. Po uroczystym zakończeniu zawodów  i wręczeniu nagród wróciliśmy na kolacje. Zadowoleni z biegu  i opaleni  słońcem wspólnie spędziliśmy wieczór. W niedziele mieliśmy zaplanowane zwiedzanie zabytkowej kopalni we Freibergu. Ubrani w ochronną odzież, odpowiednie buty i kask na głowę ze światełkiem zjechaliśmy na dół kopalni. Po długim spacerze korytarzami kopalni doszliśmy do sztolni (Wilhelmstolln), gdzie zjedliśmy wspólny obiad. Pożegnaliśmy się z drużynami zaproszonymi na bieg oraz władzami starostwa, które gościło nas u siebie. Na miejscu byliśmy wieczorem, ale pełni wrażeń  i chęci na wspólny wyjazd za rok.

Opiekun – mgr Monika Wróbel

• 19 Bieg Powiatowy w mieście Döbeln  (29.04.2011r. - 01.05. 2011r.)

• W piątek o godzinie 10.00 wyjechaliśmy na nasz drugi bieg do Powiatu partnerskiego Mittelsachsen.
            W ośrodku  Ferienwohnung Freizeitzentrum Töpelwinkel Ziegra-Knobelsdorf byliśmy koło godziny 18.00. Zapoznaliśmy się z ośrodkiem oraz rozpakowaliśmy nasze bagaże. Po wspólnej kolacji wolny czas spędzaliśmy na boisku grając w piłkę nożną, traktując to jako rozgrzewkę przed sobotnimi zawodami. Omawialiśmy także sprawy organizacyjne i taktykę jutrzejszego biegu. W sobotę po śniadaniu i zajęciach rekreacyjnych z tenisa stołowego wyjechaliśmy na Lok-Stadion Döbeln. Zgłosiliśmy się w biurze zawodów oraz odebraliśmy naszą pałeczkę sztafetową z numerem 60.
            Po rozgrzewce czekaliśmy już tylko na wystrzał startowy starosty powiatu Mittelsachsen, aby rozpocząć sportową rywalizację. Do biegu zgłosiło się 85 sztafet z różnych regionów Niemiec. Każda sztafeta składała się z ośmiu zawodników, którzy pokonywali odpowiednio dystans:  5km., 3km., 1,6km., 5km., 3km., 1,6km., 5km., 3km. Naszą drużynę reprezentowali uczniowie Szkół Ponadgimnazjalnych, gdzie organem prowadzącym jest Starostwo Powiatowe w Gliwicach, które również gościło w Döbeln.

Nasza drużyna i w tym roku nie zawiodła, uplasowała się na wysokim 8 miejscu, powtarzając wynik z ubiegłego roku. Wszyscy byliśmy zadowoleni z biegu i wyniku Naszych chłopców. Zespół Szkół Zawodowych nr 2 w Knurowie reprezentowali: Paweł Jarzyna z kl. Itg oraz Michał Majewski z kl Itgh. Niespodzianką było zajęcie 1 miejsca w kategorii gości, którzy zostali zaproszeni na ten bieg. Otrzymaliśmy puchar i nagrody oraz zasłużone gratulacje. Uśmiechnięci i zadowoleni wracaliśmy do ośrodka na kolację. Przed wspólnym grillowaniem czekała Nas jeszcze jedna atrakcja , wspinaczka na ściankę pod opieką instruktorów. Przydała się znajomość języków (niemiecki i angielski). Chłopcy do końca pokazali wolę walki i dzielnie wspinali się na samą górę ścianki. Po wyczerpującym dniu  udaliśmy się na zasłużony odpoczynek. W niedzielę pojechaliśmy na wycieczkę do zamku Mildenstein, po zwiedzeniu zabytków architektury romańskiej zjedliśmy obiad w jednej z komnat zamku. Dopisała Nam piękna pogoda, więc wyjazd należy zaliczyć do bardzo udanych. W słońcu i dobrych nastrojach wróciliśmy do Polski.

Opiekun drużyny: mgr Monika Wróbel

• 18 Bieg Powiatowy 23-25 kwietnia 2010 roku – Niemcy

• Nasz wyjazd zaczął się od zbiórki o godz. 930 pod Starostwem Powiatowymw Gliwicach, około godziny 1000 wyjechaliśmy do Niemiec. W Falkenhain/Mittweida byliśmy o godzinie 1600. Zakwaterowani zostaliśmy w schronisku młodzieżowym Falkenhain, domki Bungalow. Po zapoznaniu się z obiektem, w którym mieszkaliśmy, udaliśmy się na kolacje do gospody schroniska młodzieżowego. Pomimo długiej trasy jaką pokonaliśmy, Nasza młodzież miała jeszcze siłę na aktywne spędzenie wolnego czasu. Po wyczerpującym wieczorze udaliśmy się do kwater.

W sobotę przywitała nas słoneczna pogoda. Udaliśmy się na śniadanie a następnie wyjechaliśmy na Stadion Massanei w Waldheim. Po zgłoszeniu Naszej drużyny czekaliśmy na rozpoczęcie zawodów.  W zawodach brały udział dwie drużyny z Polski (jedna z miasta Gliwice oraz druga jako drużyna z Powiatu Gliwickiego). Bieg rozpoczął się o godzinie
            1330, w słońcu i pocie czoła czekaliśmy na zakończenie sztafety. Niespodzianką dla niemieckiej publiczności było zdobycie pierwszego miejsca przez klub z Polski – Piast Gliwice. Nasza drużyna pokazała wolę walki i uplasowała się na wysokim 8 miejscu. Warto podkreślić, że w biegu sztafetowym startowało 85 drużyn. Po zakończeniu zawodów nastąpiła uroczysta ceremonia wręczenia nagród. Otrzymaliśmy pamiątkowe koszulki, oraz dyplom. Wracając do naszych domków nie opuszczał nas dobry humor. Na zakończenie tak wspaniałego dnia odbyło się wspólne świętowanie  przy grillu.

W niedzielę mieliśmy zaplanowane zwiedzanie zamku Kriebstein. Podziwialiśmy piękne, zabytkowe mury zamku. Po części kulturalnej udaliśmy się na wspólny obiad ,,Seeterrassen Kriebsteiein”. Piękna pogoda i ciepła atmosfera jaka panowała w trakcie całego wyjazdu, sprawiła, że ciężko było się pożegnać i wyjeżdżać do Polski. Na miejscu byliśmy późnym wieczorem, ale wszyscy byliśmy zadowoleni i pełni wrażeń z Naszego wyjazdu.

Wyniki i ogólna klasyfikacja biegu sztafetowego

8 miejsce - Powiat Gliwice

7. Sebastian Śmiałek (trasa 5km, czas: 14.29) ZS Pyskowice
            8. Szymon Pawlik (trasa 3km, czas: 11.19)  LO

Czas łączny biegu: 1.30.09.7

1 miejsce – Miasto Gliwice (klub Piast Gliwice)

1. Trasa 5km. - czas: 12.19
            7. Trasa 5km. - czas: 12.44
            8. Trasa 3km. - czas: 10.16

Czas łączny biegu: 1.19.30.2

Czas ogólny sztafet od miejsca pierwszego do ósmego:

1. 19.30.02  Miasto Gliwice
            2. 1.21.16.4
            3. 1.22.01.0
            4. 1.22.48.8
            5. 1.24.11.8
            6. 1.26.38.3
            7. 1.27.33.3
            8. 1.30.09.7  Powiat Gliwice

WielU sukcesów sportowych oraz radości z uprawiania sportu dla uczestników biegu

Życzy Pani Monika Wróbel

• 22 Bieg Powiatowy - Hainichen 25. 04. – 27. 04. 2014 r.

• W ramach współpracy Powiatu Gliwickiego z Powiatem Mittelsachsen zostaliśmy zaproszeni na nasz  piąty bieg sztafetowy do Niemiec. W piątek 25 kwietnia o godzinie 11.15 wyjechaliśmy na zawody , by dotrzeć na miejsce o  18.15. Zakwaterowani byliśmy w schronisku młodzieżowym Falkenhein, gdzie byliśmy już za pierwszym razem. Po wspólnej kolacji, poszliśmy  na spacer, następnie udaliśmy się na odpoczynek do naszych domków. Ostatnie uzgodnienia taktyczne  i dobranoc, do jutra.. .
            W sobotę po śniadaniu i chwili czasu dla siebie, udaliśmy się do rynku w Hainichen- miejsca startu.
            Po zgłoszeniu w biurze zawodów i rozgrzewce czekaliśmy już tylko na strzał startowy do biegu.
            O 13.30 wystartował  pierwszy zawodnik. Sztafeta składała się z ośmiu uczniów szkół Powiatu gliwickiego. Naszą szkołę reprezentowali: Emil Jakubowski z kl. III LO- trzeci raz w tych zawodach, Łukasz Hyła z kl. III LO oraz Michał Godula z kl. I Tem. Zawodnicy mieli do pokonania następujące dystanse:  5,0 km,  3,5 km,  1,3 km,  5,0 km, 3,5 km, 1,3 km,  5,0 km, 3,5 km. Łączny dystans
            jaki miały do pokonania sztafety to 28,1 km.

W sportowych zmaganiach towarzyszyli nam Wicestarosta Powiatu Gliwickiego Waldemar Dombek, Członek Zarządu Powiatu Sławomir Adamczyk oraz Sylwia Lenek nauczyciel języka niemieckiego z Zespołu Szkół im. Marii Konopnickiej z Pyskowic. Ostatecznie na 92 sztafety zajęliśmy 7 miejsce, tak jak w zeszłym roku. Trzeba przyznać, że uczniowie dali z siebie wszystko, pobiegli na swoje sto procent !. Po rozdaniu nagród, udaliśmy się na biesiadowanie przy grillu, wszystko było delicious. Zmęczeni, ale szczęśliwi, jeszcze długo rozmawialiśmy na temat biegu, tak niewiele nam brakuje do miejsca na podium, może za rok, jak  będziemy więcej biegali…
            Po dniu wrażeń, nadszedł ostatni dzień. Wycieczka do Kriebstein, okazała się również nagrodą.
             Rejs statkiem po zaporze Kriebstein był znakomitym czasem na refleksje i odpoczynek po zawodach. Przed wyjazdem, zjedliśmy wspólny obiad, pożegnaliśmy się z naszymi niemieckimi przyjaciółmi  i ruszyliśmy w drogę powrotną do Polski. To nie był stracony czas, to nie byli przypadkowi uczniowie, to była  przyjemność być na tak wielkiej imprezie sportowej. Nasi uczniowie znowu pokazali, że są prawdziwymi sportowcami.