GRAFIKA 2D
GRAFIKA 2D
grafika dwuwymiarowa, dział informatyki zajmujący się cyfrowymi obrazami dwuwymiarowymi i technikami ich obróbki.
Grafika 2D dzieli się na skalowalną grafikę wektorową i nieskalowalną grafikę bitmapową. Jej tworzenie może odbywać się z wykorzystaniem komputerów lub przy użyciu tradycyjnych technik rysowniczych.
GRAFIKA WEKTOROWA
Grafika wektorowa sprawdza się najlepiej, gdy zachodzi potrzeba stworzenia grafiki, mającej stosunkowo małą ilość szczegółów, nie zaś zachowaniu fotorealizmu obecnego w obrazach. Odpowiednimi przykładami użycia grafiki wektorowej są:
- schematy naukowe i techniczne
- mapy i plany,
- logo, herby, flagi, godła,
- różnego typu znaki, np. drogowe,
- część graficznej twórczości artystycznej (np. komiksy),
GRAFIKA RASTROWA
Zastosowanie:
- obróbka obrazów, zdjęć cyfrowych
- tworzenie obrazów, kolorowych dokumentów, ulotek
- znakomicie sprawdza się w przypadku zapisywania zdjęć i realistycznych obrazów (każdy punkt może mieć inną barwę i nasycenie)