• GRAFIKA 2D

          •  

            GRAFIKA 2D

            grafika dwuwymiarowa, dział informatyki zajmujący się cyfrowymi obrazami dwuwymiarowymi i technikami ich obróbki.

            Grafika 2D dzieli się na skalowalną grafikę wektorową i nieskalowalną grafikę bitmapową. Jej tworzenie może odbywać się z wykorzystaniem komputerów lub przy użyciu tradycyjnych technik rysowniczych. 
             

            GRAFIKA WEKTOROWA

            Grafika wektorowa sprawdza się najlepiej, gdy zachodzi potrzeba stworzenia grafiki, mającej stosunkowo małą ilość szczegółów, nie zaś zachowaniu fotorealizmu obecnego w obrazach. Odpowiednimi przykładami użycia grafiki wektorowej są:

            • schematy naukowe i techniczne
            • mapy i plany,
            • logo, herby, flagi, godła,
            • różnego typu znaki, np. drogowe,
            • część graficznej twórczości artystycznej (np. komiksy),

             

             

             

            GRAFIKA RASTROWA

            Zastosowanie:

            • obróbka obrazów, zdjęć cyfrowych
            • tworzenie obrazów, kolorowych dokumentów, ulotek
            • znakomicie sprawdza się w przypadku zapisywania zdjęć i realistycznych obrazów (każdy punkt może mieć inną barwę i nasycenie)
  • Zespół Szkół Zawodowych nr 2 w Knurowie
    ul. Szpitalna 29 44 - 194 Knurów NIP 969 09 23 298 Regon 272219851
    44-194 Knurów
    • Logowanie

      • brak danych